مراحل توسعه تکنولوژی:
مدیریت تکنولوژی:
مدیریت تکنولوژی از دیدگاه تخصصی رشتهای است که علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و دانش و روشهای مدیریت را یکپارچه میکند و بر تکنولوژی به عنوان عامل خلق ثروت توجه میشود. در تعریفی دیگر مدیریت تکنولوژی به مفهوم مدیریت سیستمهایی است که به ایجاد، کسب و استفاده از تکنولوژی کمک میکنند.
اکتساب و بکارگیری تکنولوژی سازمان ها برای همگامی با روند تغییرات تکنولوژی باید بتوانند تکنولوژی مورد نیازشان را کسب و از تکنولوژی فعلی خود به خوبی استفاده کنند. اتخاذ اینگونه تصمیمات باید جزو برنامه ریزی ها و استراتژی های سازمان باشد. تحقیقات به عنوان فعالیت کلیدی خلق تکنولوژی مورد تاکید ویژه قرار می گیرد. استراتژی های تحقیقاتی ملی و شرکتی تاثیر شدیدی بر موقعیت رقابتی صنعت کشورها بر جای می گذارد. این استراتژی ها به نوبه خود سطح توانمندی های تکنولوژیکی را تحت تاثیر قرار داده و می تواند بهبود خدمات و کالاها و افزایش ثروت را در پی داشته باشد.
اصول اساسی اکتساب تکنولوژی و روش های کسب آن:
1. استفاده از تحقیقات داخلی:
که با اتکا به نیروی انسانی و منابع فنی خود شرکت ها صورت می پذیرد. اینکار مستلزم وجود کادر فنی قوی و حمایت مالی از فعالیت های تحقیقاتی است.
2. سرمایه گذاری مشترک:
دو یا چند شرکت دانش فنی و منابع تکنولوژیک خود را جهت توسعه تکنولوژی تلفیق می کنند.
3. واگذاری قراردادی تحقیقات به خارج از شرکت:
با این کار شرکت بدون اینکه مجبور باشد سرمایه گذاری سنگینی در تحقیقات داخلی انجام دهد، امور تحقیقاتی خود را پیش می برد.
4. خرید حق امتیاز تکنولوژی:
در این روش حق استفاده از تکنولوژی به وسیله شرکت دیگری خریداری می شود.
5. خرید تکنولوژی از دیگران:
در این روش خرید کامل تکنولوژی صورت می گیرد. این سریع ترین راه بدست آوردن تکنولوژی است. استفاده از این روش مستلزم برقراری ارتباطاتی مستحکم با عرضه کننده ی تکنولوژی است.
مدیریت جهانی:
شرکتی که فاقد دیدگاه جهانی است کسب و کار داخلی خود را در برابر رقبایی که دارای هزینه های کمتر، تجارت بیشتر و محصولات بهتر هستند به مخاطره می اندازد.
بازاریابی جهانی:
بازاریابی را می توان به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها تعریف کرد که منجر به معامله ی بین یک فروشنده و یک خریدار جهت کسب سود متقابل می شود. فعالیتهای بازاریابی برروی تلاش سازمان جهت برآوردن نیازها وخواسته های مشتریان از طریق عرضه ی محصولات و خدماتی که دارای ارزش رقابتی هستند، تمرکز می نماید. سازمانی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی می شود، منابع خود را در فرصت ها و تهدیدهای بازارهای جهانی متمرکز می کند.
در طول سه دهه ی گذشته مفهوم بازاریابی تغییرات عمده ای کرده است.
مشکل اساسی در مدیریت تکنولوژی:
1_ناتوانی در برقراری ارتباط مناسب بین برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی تکنولوژی
2_اثرات بالقوه تکنولوژی جدید
رابطه ی استراتژی با صنعت:
گاهی مرزهای صنعت را چنان تنگنظرانه تعریف می کنیم که بیشتر بر روی یک محصول یا خدمت خاص متمرکز میشویم و گاه چنان باز تعریف میکنیم که عملاً «صنعت» و «اقتصاد» یک معنا پیدا میکنند.
اگر در صنایع نوآوری و ابتکار ها بکار گرفته شوند این نوآوری ها با فراهم سازی زمینه ها به تکنولوژی خلق می شوند و تاثیر ویژه و بخصوصی در صنایع و صد البته اقتصاد می گذارند.
ابتکار و فناوری می توانند نقش بخصوصی در پیشرفت استراتژی شرکت ها و سازمان ها و حتی صنایع باشند. اگر به این مباحث توجه ویژه ای شود شرکت ها و سازمان ها جهت یافته و به سمت ایجاد تکنولوژی های جدید روانه می شوند. ایده ها و نوآوری ها نیز در این مسیر بی تاثیر نیستند. زیرا از روی نوآوری ها و ایده ها میتوان به تکنولوژی ها دست پیدا کرد.
شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزار _دسکتاپ، موبایل Android، موبایل IOS، وب) است. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02188991720 تماس برقرار کنید.